Forum

Guest  

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.

Pages: [1]
Topic: Kolvringar VW
Guest
Member

Kolvringar VW
on: August 4, 2013, 05:58

Custom Speed Parts har en kolvringsats till en riktigt gammal VW med Ø75 mm. ringhöjderna uppges till 3, 3, 5 mm. Om man som jag, ibland håller på o återmonterar gamla origialkolvar så kan ju 3 mm kompressionsringar vara bra att ha.

/Lars

Guest
Member

Re: Kolvringar VW
on: August 12, 2013, 17:22

Låter intressant, jag har en motor som vi har lyckats med att slå loss kolvarna så att motorn går runt, hade tänkt att ”fuska” och bara bygga en komplett motor på detta block, men jag bör väl ta loss kolvarna och kolla om det är någon spänst kvar i kolvringarna och så att ingen kolvring är avbruten, då kan ju en sats VW kolvringar kanske vara en billig väg fram till en fungerande motor!

Hälsn. Lars K

Guest
Member

Re: Kolvringar VW
on: August 13, 2013, 17:33

VW-ringarna är till Ø75, finns inte i Ø75,5 osv.

De är(om jag tolkat deras info rätt) med höjderna 3, 3 och 5. dvs alla ringarna är för höga, Isabellan har 2, 2, 2,5 och 4,5, väl? Där 2,5 är skrapringen. Vad jag menar att de där 3 mm höga kompressionsringarna kan vara bra att sätta i översta ringspåret på Isabellakolven, där det ofta är ganska uppslitet. Att beställa kompringar på 2,5 hos nån som kan ta fram lösa ringar efter mått är kanske bättre?

/Lars

Pages: [1]
WP Forum Server by ForumPress | Lucid Crew
Version: 1.8.2 ; Page loaded in: 0.101 seconds.